کاربرد-وانادیوم-هوافضا

کاربرد وانادیوم در هوافضا

در بخش هوافضا ، وانادیوم تراکم کم ، مقاومت بالا و توانایی حفظ قدرت در دمای عملیاتی بالا را برای مواد مورد استفاده در بسیاری از برنامه ها مانند توربین های گازی موتور هوا و در فریم های هوا تضمین می کند. از آلیاژ تیتانیوم حاوی 4٪ وانادیوم و 6٪ آلومینیوم به طور گسترده ای برای پره ها ، دیسک ها و پوسته های کمپرسورها در بسیاری از طرح های توربین گاز موتور با موتور استفاده شده است. عملیات حرارتی ساخته شده توسط وانادیوم و آلومینیوم امکان تولید آلیاژهای با مقاومت بالا را فراهم می کند که مقاومت بالایی را تا دمای 545 درجه سانتیگراد حفظ می کنند. استحکام بالای این آلیاژ همچنین باعث شده است که بتوان از آن برای قسمت های بسیار تحت فشار سیستم های هوا و زیر کامیون ها استفاده کرد.

مقاومت بالا و حفظ قدرت در دمای بالا برای مدت طولانی ، در مواد انتخاب شده برای تمام بخشهای توربینهای گازی مورد استفاده در هواپیماها ضروری است. وانادیوم برای ایجاد مقاومت بالا و مقاومت در برابر خزش در دمای بالاتر از 550 درجه سانتیگراد به فولادها اضافه می شود.
فولادهای با مقاومت فوق العاده بالا حاوی وانادیوم به طور گسترده ای برای اجزای زیر هواپیما استفاده می شود. توسعه آلیاژهای جدید تیتانیوم همچنان ادامه دارد و گریدهای حاوی 8 ، 10 و 15٪ وانادیوم از مقاومت های بالاتری نیز برخوردار هستند و می توانند سهم مهمی در کاهش وزن و بهره وری سوخت هواپیماهای آینده داشته باشند.
8٪ آلیاژهای وانادیوم از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند به طوری که آلیاژهای تیتانیوم سبک تر می توانند جایگزین فولاد فنرها شوند.
آلیاژ 10٪ وانادیوم به صورت فورج های حرارتی در سیستم های هوایی مخصوصاً برای ساختارهای پشتیبانی در زیر واگن ها استفاده می شود و با موفقیت در بوئینگ 777 استفاده می شود.
آلیاژ 15٪ وانادیوم به صورت ورق با خواص سرد کار تولید می شود و دارای پتانسیل برای مجرای هوا در هواپیما است.

گروه صنعتی وانادیس متال با فروش وانادیوم به صورت پودر و یا محصولات فرآوری‌شده مانند پنتا اکسید وانادیوم، فرو وانادیوم و .... می‌تواند همکاری گسترده‌ای با صنایع مختلف داشته باشد. برای خرید و فروش وانادیوم و آشنایی با سایر محصولات لطفا با بخش فروش تماس بگیرید و یا پیام ارسال کنید.