کاربرد-وانادیوم-بدنه-خودرو-انرژی-هسته ای

دامنه کاربرد وانادیوم در بدنه خودرو تا انرژی هسته ای

وانادیوم، یکی از فلزات کمتر شناخته شده در جهان که احتمالاً با افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کاهش سوخت های فسیلی اهمیت بیشتری پیدا میکند، اولین بار در سال ۱۸۰۱ توسط یک استاد کانی شناسی در مکزیکو سیتی کشف شد . این ماده دارای برخی خصوصیات نادر است که به وسیله آن می توان مواد را قوی تر ، سبک تر ، کارآمدتر و قدرتمندتر کرد. افزودن درصد کمی از آن به فولاد و آلومینیوم آلیاژهای فوق العاده با استحکام فوق العاده سبک و مقاومت پذیر ایجاد می کند.افزودن دو پوند وانادیوم به یک تن از فولاد قدرت آن را دو چندان می کند ، بنابراین جای تعجب نیست که ۸۰٪ از وانادیوم برای ساخت فرووانادیوم استفاده می شود. هنری فورد اولین کسی بود که وانادیوم را در مقیاس صنعتی و در شاسی های اتومبیل مدل  ۱۹۰۸ استفاده کرد. اما اخیراً خودروسازان دریافته اند که اضافه کردن وانادیوم به بدنه خودرو باعث سبک تر و قوی تر شدن آنها می شود. امروزه حدود ۴۵ درصد وتا سال ۲۰۲۵ ، تخمین زده می شود كه ۸۵ درصد كل خودروها برای كاهش وزن خود از آلیاژ وانادیم استفاده كنند ، در نتیجه راندمان سوخت آنها را مطابق با استانداردهای EPA آمریكا افزایش می دهد.

سازندگان خودرو متوجه شده اند که اضافه کردن وانادیوم به بدنه خودرو باعث سبک تر و قوی تر شدن آنها می شود.

خواص مقاوم در برابر خوردگی وانادیوم باعث می شود لوله های ساخته شده برای حمل مواد شیمیایی ایده آل باشد. آلیاژهای وانادیوم-تیتانیوم بهترین نسبت استحکام به وزن از هر ماده مهندسی شده روی زمین را دارند. کمتر از یک درصد وانادیوم و کروم نیز باعث ایجاد مقاومت در برابر شوک و لرزش فولاد می شود. یک لایه نازک وانادیوم برای اتصال تیتانیوم به فولاد استفاده می شود و این امر را برای کاربردهای هوافضا ایده آل می کند. مخلوط تیتانیوم با وانادیوم و آهن باعث تقویت و ماندگاری توربین هایی می شود که حداکثر ۷۰،۰۰۰ دور در دقیقه می چرخند. 

کاربرد-وانادیوم-در-خودرو-انرژِی-هسته-ای

از آنجا که وانادیوم به راحتی نوترون ها را جذب نمی کند ، کاربردهای مهمی در انرژی هسته ای دارد. پنتاکسید وانادیوم (V۲O۵) رنگها را به طور دائم بر روی پارچه ها ثابت می کند. اکسید وانادیوم به عنوان یک رنگدانه برای سرامیک و شیشه ، به عنوان یک کاتالیزور شیمیایی و برای تولید آهنرباهای ابررسانا استفاده می شود.

البته جدیدترین کاربرد وانادیوم در مورد باتری هاست، به ویژه باتری های جریان وانادیوم ردوکس است که برای ذخیره انرژی شبکه استفاده می شود ، که پنتا اکسید وانادیوم ماده اصلی آن است.

گروه صنعتی vanadismetal میتواند وانادیوم را به شکل های فرو وانادیوم، پنتا اکسید وانادیوم، کاتالیست پنتا اکسید وانادیوم با بهترین کیفیت تولید و عرضه کند. جهت خرید و فروش و اطلاع از قیمت ان، لطفا با بخش فروش تماس بگیرید و یا پیام ارسال کنید